Co to jest firma konsultingowa?

Co to jest firma konsultingowa?

Firma konsultingowa prowadzi szczególny rodzaj działalności. Co to znaczy? Świadczy usługi doradztwa w zakresie jednej branży lub kilku. Konsultanci są podporą wielkich przedsiębiorstw. Dzięki nim strategie wdrażane przez biznesmenów są wyważone, lepiej przemyślane i prowadzą do zysków. Brzmi niesamowicie? To zwykłe kalkulacje, tworzenie planów, rozważanie za i przeciw. Plus wiedza — i to ogromna. Dowiedz się, co w twój biznes może wnieść firma konsultingowa.

Czym się zajmuje firma konsultingowa?

Znaczenie słowa konsulting to po prostu doradztwo. Osoby pracujące w firmie konsultingowej (inaczej: firmie consultinowej) mają szeroką wiedzę w danej dziedzinie. Znają chociażby rynek finansowy, prawniczy czy najnowsze technologie informatyczne. Po dokonaniu rozpoznania w przedsiębiorstwie, jako obiektywni obserwatorzy, są w stanie wyciągnąć wnioski i wskazać najlepsze rozwiązania, które przełożą się na zyski.

Specjaliści dokonują potrzebnych obliczeń, tworzą raporty, dbają komunikację wewnętrzną, a nawet przeprowadzają szkolenia pracowników w firmie klienta. Rolą eksperta jest zlokalizowanie problemu i opracowanie planu jego rozwikłania. Co ważne, sugerują obranie jakiegoś kierunku przez przedsiębiorcę, ale ostateczna decyzja o działaniu należy do tego ostatniego.

Jaka jest przykładowa oferta firmy konsultingowej?

Zakres usług różni się w zależności od branży, w której specjalizuje się firma konsultingowa. A dziedzin jest naprawdę wiele. Przykładowe z nich to:

Doradztwo podatkowe (nie mylić z finansowym) — ekspert pomaga przedsiębiorcom odnaleźć się w realiach podatkowych i sprostać wyzwaniom. Przedstawia obowiązujące regulacje, szuka sposobów na to, by jak najbardziej odciążyć firmę w tej sferze. Poza tym edukuje swoich klientów, dzięki czemu mogą uniknąć ewentualnych kar, wynikających z braku znajomości przepisów.

Doradztwo finansowe — ma na celu wykrycie przyczyn problemów finansowych i opracowanie strategii zwiększenia zysków. Konsultant pomaga w uzyskaniu kredytu i zaplanowaniu rozsądnych inwestycji. Chodzi o zoptymalizowanie budżetu tak, by firma nie odnotowywała strat, ale stawała się bardziej konkurencyjna na rynku.

Doradztwo polityczne — korzystają z niego politycy podczas kampanii wyborczych, ale też przez cały czas obejmowania publicznego stanowiska. Eksperci czuwają nad wizerunkiem polityków, dbają o ich dobry PR. Prowadzą poza tym badania: opozycji oraz sondaże poparcia.

Doradztwo w zakresie IT — służy wdrożeniu najlepszych technologii w firmie, by zoptymalizować codzienną pracę.

Doradztwo w obszarze marketingu — największe firmy konsultingowe towarzyszą gigantom gospodarczym. Bez specjalistycznej, często interdyscyplinarnej wiedzy konsultantów, trudno byłoby majętnym przedsiębiorcom podejmować właściwe decyzje. Marketing zaś jest kluczowy, jeśli marka ma zaistnieć i utrzymywać swoją wysoką pozycją na rynku. Zadaniem profesjonalistów jest tworzenie strategii promocyjnych, kreowanie wizerunku biznesu oraz świadome wpływanie na opinię publiczną.

Doradztwo logistyczne — wsparcie w procesie produkcji, magazynowania i wysyłki produktów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.